donderdag 9 juli 2015

Royale omslagdoek



Koude dag vandaag....geen probleem!
Ik haakte deze omslagdoek met 9 bollen Stylecraft Weekender Super Chunky en een dikke haaknaald, namelijk nummer 10. Als je eenmaal de slag te pakken hebt, haakt het lekker vlot!



Het is heerlijk materiaal voor zo'n grote, royale omslagdoek en ook heerlijk om mee te haken. Het blijft heel soepel!
De franjes maak je er aan het eind aan vast en dat is ook nog wel een werkje, maar het is de moeite waard. Ik wikkelde de draden steeds om een boek en knipte ze daarna af, zodat ik steeds werkte met precies even lange draden. Met je haaknaald trek je ze door het werk en door het lusje. Ik heb net als Karen aan de haak (zie hieronder) gewerkt met een dubbele draad voor de franjes.

Ik wilde graag een foto maken om aan te geven hoe groot hij is geworden. Dat was lastig om hem mooi in beeld te krijgen. Uiteindelijk legte ik de omslagdoek op onze drie persoonsbank. Zo kun je wel zien dat ik van deze kleur hou, hé! Ook als een deken staat hij prima bij ons!


het patroon is van:

En Karin aan de haak omslagdoek-weekender geeft ook nog duidelijke aanwijzingen én heeft ook een leuke blog!

En ik kocht de Weekender bollen hier:
omdat je in de winkel zo goed kan bepalen welke kleur je wilt gaan gebruiken!


2 opmerkingen:

  1. Mooi geworden! Ik haakte 'm ook al eens. Gaat inderdaad lekker vlot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je omslagdoek is prachtig geworden!
    Dank je wel voor de link naar mijn blog, helemaal goed!
    x

    BeantwoordenVerwijderen