dinsdag 18 augustus 2015

Tas



Ik haakte ook deze tas. Een stoere combinatie met de de sjaal uit een vorige berichtje.



Gehaakt in de vakantie met hetzelfde materiaal als de stoere sjaal. Je begint met een cirkel van stokjes en daarna ga je "naar boven" door steeds een stokje en een losse te haken. Dat haakt dus heel gemakkelijk weg.


Ik heb deze tas niet geblokt, maar wel gewassen en liggend laten drogen op een dikke handdoek. Ik heb nog overwogen om hem te pimpen met een gekleurd randje, maar ik heb besloten dat ik de tas zo laat. Er kan lekker veel in én gemakkelijk mee te nemen. Vanaf volgend jaar geven winkels geen plastic tasjes meer mee, prima zaak en ik ben er op voorbereid!


Mijn dochter Maartje wilde wel even voor mij op de foto, krijgen jullie even een beter beeld.

Ik haakte het met DROPS Bomull-lin 05 bruin en haaknaald 5. Ik gebruikte 6 bolletjes. Stoer materiaal, wat stug, maar erg geschikt voor zo'n tas.

Ik haalde hier het patroon vandaan:

2 opmerkingen:

  1. Oh, deze is echt gaaf geworden Marijke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tas, hier ben ik ook ooit aan begonnen. Misschien toch maar weer eens oppakken.

    BeantwoordenVerwijderen