woensdag 9 december 2015

Haken (met kinderen) voor kerst!



Een eenvoudig haakwerkje voor de kerst!

Hoe maak je dit?



Je neemt wol of katoen, een bijpassende haaknaald, een satéprikker, een schaar en een stopnaald.
Je haakt ongeveer 80 a 90 cm, een lange ketting met lossen. Als het kinderen niet lukt met een haaknaald de ketting met lossen te maken, kan je de ketting natuurlijk ook vingerhaken of punniken.

Daarna steek je de draad op de satéprikker, maar je maakt de boogjes steeds een beetje kleiner. Het is handig als je de draad niet eerst afknipt, dan kun je, als het nodig is, nog wat steken uithalen of bij  haken.
De draden werk je af door de draad langs de satéprikker omhoog en omlaag in je haakwerk te steken. Dit is het makkelijkst met een stopnaald.

Ik heb bovenaan een kraal als piek geplakt en de satéprikker versier met een lintje.
Leuk voor in een kerststukje, als kerstkaartje of voor de menukaartjes bij het kerstdiner!
Fijne dagen!


4 opmerkingen:

  1. Leuk, ik heb deze ook al gemaakt! Ik heb de draad een stukje om het stokje heen gewikkeld en vast geplakt, als 'stam' van de kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat een ontzettend leuk idee! Bedankt voor het delen bij Link Your Stuff. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij komt dit idee bij Inhaken vandaan, zag het voorbij komen bij Annemaries Haakblog misschien wel zo netjes om de bron te vermelden
    http://haak-in.blogspot.nl/2015/11/o-denneboom-o.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker netjes, maar ik wist het niet...maar altijd goed om sites te benoemen, dank je wel anoniem!

    BeantwoordenVerwijderen